top of page

Rozvojové centrum

je tu pro všechny, kdo hledají podporu na cestě za životní pohodou a rozvojem svých dětí. 

Family on a Walk

Nabízíme pomoc, která respektuje jedinečnost každého člověka a jeho potřeby. S citlivým přístupem a odbornými znalostmi vytváříme prostředí, kde se děti cítí bezpečně a vyslyšeně. Pro jejich rodiče jsme partnery na cestě společného porozumění a podpory.

Co nabízíme?

Co nabízíme

Terapeutické poradenství a koučink

Podpora dětí při zvládání emočních obtíží, výzev ve vzdělávání či složitých životních situací. Terapeutické poradenství poskytujeme veřejnosti, ale i našim žákům nad rámec standardní školní podpory.

Školní poradenství

Podpora při řešení psychických i akademických problémů spojených se studiem a pobytem ve škole. V rámci poradenství se individuálně zaměřujeme na rozvoj akademických schopností a dovedností nebo pracujeme na osobnostně-sociálním rozvoji. Školní poradenství poskytujeme veřejnosti, ale i našim žákům nad rámec standardní školní podpory.

Růstové skupiny pro děti / dospělé

Podporujeme děti a rodiče v osobnostním rozvoji, sebedůvěře a zdravých vztazích. V bezpečném prostředí malé skupiny se účastníci učí porozumět emocím, rozvíjejí efektivní komunikaci a empatii. Zkušení facilitátoři pomáhají dětem i dospělým objevovat silné stránky a růst v souladu se sebou i druhými.

Hravá předškolní příprava

Hravou a systematickou formou pomáháme budoucím prvňáčkům připravit se na vstup do školy. Předškolní příprava je vhodná pro veřejnost i zájemce o studium ve Škole Vitae.

Smysluplnost

Podporujeme děti i rodiče v hledání cest, které vedou k osobnímu růstu, spokojenosti a dlouhodobému rozvoji.

Poctivost

Jednáme otevřeně a transparentně. Naše práce je postavená na odbornosti, etice a dlouholetých zkušenostech.

Otevřenost

Vytváříme bezpečné prostředí, kde se děti i rodiče mohou říct o pomoc a sdílet své potřeby a obavy.

Partnerství

Věříme v partnerský přístup k rodičům i dětem. 

Pozitivita

Přijímáme vše, co přichází, jako příležitost k růstu. Důvěřujeme životu.

Terapeutické poradenství a koučink

Nabízíme bezpečný prostor, kde děti mohou najít oporu při zvládání obtížných situací, jako jsou problémy ve škole, rodině nebo vztazích nebo otázky spojené s hledáním vlastní identity. 

Koučink se zabývá přítomností a směřuje do budoucnosti. Pomocí správných otázek a ověřených postupů vytváříme pro děti bezpečný a motivující prostor ke hledání, tvoření a nacházení odpovědí, které je přivedou k řešení jejich trápení, problémů a otázek.

Terapeutické poradenství pomáhá řešit psychické problémy zdravých lidí. Orientuje se na řešení problému pomocí silných stránek, typu osobnosti, motivace a zkušeností klienta. Pomocí struktury procesu, terapeutických nástrojů a dovedností řešíme s dětmi jejich příběh od minulosti, přes přítomnost až do budoucnosti, je-li to potřeba. 

 

Děti provází Dominika Adamová, zkušená školní poradkyně, terapeutka a koučka s hlubokým porozuměním náročným situacím a problémům, se kterými se potýkají děti a dospívající. Dětem, dospívajícím i dospělým úspěšně pomáhá přes 25 let a pomáhá řešit nejen akutní problémy, ale i dlouhodobé obtíže.

Jak to probíhá?

Spolupráce je možná osobně nebo on-line. Na první schůzce se poznáme a zjistíme, s čím byste rádi, abychom vám pomohli. Vybereme společně vhodnou formu: koučink / terapeutické poradenství / školní poradenství atd. Domluvíme se na dalším průběhu a také na tom, zda půjde o spolupráci s vámi jako rodičem nebo s vámi a dítětem nebo jen s dítětem.

Školní poradenství

Pomáháme dětem řešit psychické i akademické problémy spojené se studiem a s pobytem ve škole. 

 

Na základě individuálních potřeb můžeme pracovat na osobnostně-sociálním rozvoji (vztahy ve třídě/škole, řešení konfliktního chování, práce s emocemi, sebepoškozování, sexualita, perfekcionismus, prokrastinace aj.) nebo se zaměřujeme na rozvoj akademických schopností a dovedností, a to pomocí certifikovaných metod a programů PAMIS , MIU/FIE a ROPRATEM.

 

PAMIS (PAMěť I Soustředění)
Formou řešení jednotlivých cvičení v pracovních listech stimuluje pozornost a paměť. Využívá flexibility myšlenkových a paměťových procesů člověka, které se při aplikaci vhodných strategií mění a zefektivňují. Jednotlivá cvičení na sebe navazují a stupňuje se jejich náročnost. 

 

Cílem je zprostředkovaným učením zlepšit u dítěte kvalitu pozornosti, posílit jeho paměť, a následně i dovednost ovlivňování svých myšlenkových procesů. To vše má pozitivní dopad nejen na dlouhodobý studijní výkon, ale i na jeho každodenní život dítěte. 

FIE/MIU (Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování / Metoda instrumentálního uvědomování)

Psychology propracovaný systém pro rozvoj dovednosti myslet a učit se. Ucelený systém pracovních listů (tzv. instrumentů) rozvíjí logické myšlení, poznávací funkce, schopnost soustředit se a učit se v souvislostech. Metoda umožňuje dítěti najít si v klidu a bezpečí (za podpůrného vedení lektora) vlastní strategie pro vypracování příslušného zadání. Ty si pak přenáší do studia, práce i běžného života. 

Metoda vede k odstranění strachu z chyby, stresu ze selhání, a impulzivity či naopak váhání při hledání řešení. Rozvíjí také vyjadřování a respektování odlišných názorů a přístupů. Upevňuje tak sebedůvěru, posiluje kompetence a pozitivní náhled na své schopnosti a dovednosti. Pomůže lépe se orientovat v životě a komunikovat s ostatními.

ROPRATEM (Program pro ROzvoj PRAcovního TEMpa)
Ucelený program vytvořený v pedagogicko-psychologické poradně pro rozvoj logického myšlení, soustředění a pozornosti, zrakového rozlišování apod. Program podporuje schopnosti a dovednosti dítěte a rozvíjí jeho oslabené oblasti. Tím v konečném výsledku dochází k jeho zrychlení pracovního tempa.

Program procvičuje porozumění čtenému obsahu, schopnost organizovat si práci, logické myšlení, soustředění a pozornost, zrakové rozlišování, zrakovou a částečně i sluchovou paměť, intermodalitu (schopnost přepínat mezi různými způsoby vnímání), serialitu (práce s posloupnostmi), grafomotoriku či sebekontrolu.

Program je koncipován jako tříměsíční každodenní individuální nácvik. Postup dítěte v programu vede proškolená lektorka, která úzce spolupracuje s rodiči a/nebo učitelem či asistentem pedagoga ve škole. 

Certifikovanou lektorkou zmíněných metod je Dominika Adamová, zkušená školní poradkyně, terapeutka a koučka s hlubokým porozuměním náročným situacím a problémům, se kterými se potýkají děti a dospívající. Dominika je odborník na práci s dětmi a rodiči a pomáhá řešit nejen akutní problémy, ale i dlouhodobé obtíže.

Jak to probíhá?

Na první schůzce se poznáme a zjistíme, s čím byste rádi, abychom vám pomohli. Vybereme společně vhodnou formu: koučink / terapeutické poradenství / školní poradenství. V případě rozvoje akademických schopností a dovedností dítěte vybereme vhodnou metodu a domluvíme se na dalším postupu.

Růstové skupiny

Růstové skupiny jsou setkávání lidí v malé, bezpečné skupině, kteří chtějí vědomě pracovat na svém osobním rozvoji. Pod vedením zkušeného facilitátora se účastníci učí lépe poznávat sami sebe, porozumět svým emocím a vztahům, sdílet, naslouchat i dávat zpětnou vazbu.
Skupina vytváří přirozené prostředí, ve kterém se můžeme rozvíjet prostřednictvím otevřeného dialogu, autentického kontaktu a vzájemné podpory.

​​​​​Růstová skupina pro děti

Podporujeme děti v osobnostním rozvoji, sebedůvěře a zdravých vztazích. V bezpečném prostředí malé skupiny se děti učí porozumět emocím, rozvíjejí efektivní komunikaci, spolupráci i empatii. Zkušení facilitátoři pomáhají dětem objevovat jejich silné stránky a růst v souladu se sebou i s ostatními.​ 

 

Růstové skupiny pro děti připravujeme a spustíme v průběhu příštího pololetí.

Růstová skupina pro dospělé – OTEVÍRÁME OD LEDNA 2026

Rodičovství není jen o výchově dětí, ale i o vlastním růstu a sebepoznání. Růstová skupina je bezpečný prostor, kde se setkávají rodiče, kteří chtějí lépe porozumět sobě, svým dětem a vztahům v rodině. Společně objevujeme nové přístupy, strategie i pohledy, které pomáhají nejen doma, ale i v práci nebo širším životním kontextu. Sdílení zkušeností přináší úlevu, inspiraci a novou energii ke změně.

Jak skupina funguje

  • Bezpečné prostředí malé uzavřené a stálé skupiny 10–14 osob.

  • Bezpečné a respektující prostředí, naslouchání bez souzení, zachování mlčenlivosti.

  • Skupinu provází zkušení facilitátoři Petr a Iveta – lektoři zaměření na vedení růstových skupin, kteří se účastní pravidelné supervize, aby zajišťovali vysokou kvalitu a profesionalitu vedení.

Přínosy účasti

  • Nová perspektiva – slyšíte příběhy ostatních a získáváte inspiraci pro vlastní situace.

  • Větší angažovanost: Výzkumy potvrzují vyšší spokojenost v rodičovské roli.

  • Rozvoj emoční inteligence – posílení empatie, respektu a schopnosti naslouchat.

  • Energie ke změně – podpora skupiny dodává sílu i odvahu dělat věci jinak.

Praktické informace

  • Kdy: každou středu 17:30–19:00

  • Kde: ve školních prostorách ZŠ Vitae – pohodlné a přístupné prostředí

  • Délka cyklu: 15 setkání od 28.1.2026 do 17.6.2026

  • Pro koho: rodiče dětí 1.–9. ročníku (vítáni jsou všichni rodiče bez ohledu na to, jakou školu děti navštěvují)

Hravá předškolní příprava

Komplexní předškolní příprava pro děti, které čeká nástup do školy.

Tento program je navržen tak, aby děti podpořil v rozvoji klíčových dovedností předškolního věku přirozenou a hravou formou, bez tlaku na výkon, a usnadnil jim přechod do školního prostředí. Program je vytvořen v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání (RVP PV) a zaměřuje se na rozvoj kognitivních, motorických a sociálních dovedností dětí.

S dětmi se zaměřujeme na:

  • Zrakové a sluchové vnímání

  • Rozvoj předmatematických dovedností

  • Nácvik jemné motoriky

  • Rozvoj grafomotorických dovedností

  • Cvičení na správné držení těla

  • Rozvoj hmatového vnímání a rozlišování

  • Trénink vizuo-motorické koordinace

  • Propojování hemisfér

  • Relaxaci a zklidnění

  • Spolupráci a socializační hry

Praktické informace

  • Kdy: 1 x týdně (den upřesníme) od února 2026

  • Kde: v ZŠ Vitae 

  • Délka cyklu: 13 setkání v délce 60 minut

  • Pro koho: předškolní děti bez ohledu na to, kam se chystají do školy

SkolaVitae--136_edited.jpg

Kdo vás provází

Tým Rozvojové centrum
Dominika Adamová_edited_edited_edited_pn.avif

Mgr. Dominika Adamová, M.Ed.

terapeutické poradenství a koučink

školní poradenství

Hana Vojtová_edited.avif

Hana Vojtová

růstová skupina pro děti

více o Hance

Vitae_MEDIA_151_edited.avif

Mgr. Iveta Jonášová

růstová skupina pro děti a rodiče

více o Ivetě

Simona Lazárková_edited.avif

Mgr. Simona Lazárková​

předškolní příprava

více o Simče

Dominika Adamová_edited_edited_edited_pn.avif

Ing. Petr Kůrka

růstová skupina pro rodiče

více o Petrovi

Michaela Hoďovská.png

Bc. Michaela Hoďovská

předškolní příprava

více o Michaele

Ceník

Ceník rozvojové centrum

Terapeutické poradenství a koučink 

1300 Kč / 1 sezení 50 – 60 minut 

FIE

600 Kč / 1 individ. lekce 

3000 Kč / 13 skupinových setkání

PAMIS

5700 Kč / 15týdenní program, 5 individ. setkání

ROPRATEM

4500 Kč / 12týdenní program, 4 individ. setkání

Rodinná mediace / facilitace*

1550 Kč / 1 setkání 60 minut

Hravá předškolní příprava

3250 Kč / 13 skupinových setkání, 60 minut

Růstová skupina pro rodiče

6000 Kč / 15 skupinových setkání, 90 minut

* Nabízíme na základě spolupráce s Dominikou Adamovou dle individuálních potřeb klientů.

Máte zájem o spolupráci?

Vyplňte objednávkový formulář a my se vám ozveme.

V případě zájmu o Hravou předškolní přípravu od února 2026 vyplňte přihlášku zde

Kontakt

Kontakt rozvojové centrum

Máte dotazy? Potřebujete poradit?
Obraťte se na Petru Lindovou.

Mgr. Petra Lindová Dvořáková

manažerka Akademie Vitae & ZUŠ Vitae a SVČ Vitae

petra.lindova@akademievitae.cz

tel. 602 583 398

bottom of page